Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Přijetí ke vzdělávání ve vyšších odborných školách
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Přijetí ke vzdělávání ve vyšších odborných školách
4. Základní informace k životní situaci
Postup předcházející přijetí ke vzdělávání na vyšších odborných školách.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Uchazeč, který získal střední vzdělání s maturitní zkouškou.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání přihlášky ke vzdělávání ve vyšší odborné škole řediteli příslušné vyšší odborné školy; splnění podmínek pro přijetí prokázáním vhodných schopností, vědomostí a zájmů a splnění podmínek zdravotní způsobilosti uchazeče ke vzdělávání.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Vyhledejte informace o akreditovaných vzdělávacích programech vyšších odborných škol a o jejich zastoupení na jednotlivých školách (veškeré potřebné údaje jsou zveřejněny na internetových stránkách Národního ústavu odborného vzdělávání); na základě vyhodnocení získaných informací si zvolte příslušný vzdělávací program a školu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Můžete se obrátit na:
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor středního a vyššího odborného vzdělávání (23), Karmelitská 7, 118 12 Praha 1;
- Národní ústav odborného vzdělávání, Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 - Hostivař;
- příslušnou vyšší odbornou školu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Veškeré údaje o potřebných dokladech (zejména je třeba doložit získání středního vzdělání s maturitní zkouškou) naleznete na přihlášce ke vzdělávání.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Přihlášku můžete získat v prodejnách SEVT nebo přímo na vyšší odborné škole.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případné dotazy můžete zasílat na e-mailové adresy vyšších odborných škol.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Můžete se obrátit na ředitelství příslušné vyšší odborné školy.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
26. Kontaktní osoba
—
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace